Інтелектуальне шоу "Брейн-ринг"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Захід підготувала і провела: Гудима Світлана Володимирівна, студентка групи МІ-53

Інтелектуальне шоу «Брейн-ринг»

Мета:

Освітня: закріплення знань, умінь навиків по основних темах учбового курсу «Інформатика і ІКТ» в старшій школі.

Виховна: виховувати самостійність, цілеспрямованість, уміння працювати в команді, відповідальність в досягненні мети.

Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес учнів до предмету, логічне мислення, творчу активність.

Тривалість: 45 хвилин.

Класи, що рекомендуються: 11 клас.

ХІД ЗАХОДУ

Добридень, дорогі учасники, глядачі і уболівальники. У сучасному світі інформатика – наймолодша і стрімко розвиваюча наука, знання якої просто необхідні кожній людині. Сьогодні ми з вами спробуємо доторкнутися до різних граней цієї цікавої науки. У нашій грі беруть участь дві команди «6 кадрів» і «Весельчаки», привітаємо їх. Представлення капітанів команд і членів жюрі. Отже, ми починаємо.

1 конкурс. «Далі, далі.» За 100 секунд кожна команда повинна вірно відповісти на якомога більшу кількість питань. Якщо команді важко з відповіддю, капітан просить перейти до наступного питання, сказавши «Далі». Вірна відповідь приносить команді 1 бал. Жюрі підраховує кількість вірних відповідей і регламентує час.

Питання 1 команді:

1. Значок на екрані, клацнувши мишею на якому можна відкрити деяку програму, документ або папку. (Ярлик)

2. Запис числа 15 в 16-ковій системі числення. (F)

3. Що не має фізичного втілення, а створений на екрані монітора комп’ютера. (Віртуальний)

4. Образне представлення схеми організації на диску файлів і каталогів (папок). (Дерево)

5. Фірма, що надає послуги з користування Інтернетом. (Провайдер)

6. Розмір шрифту. (Кегль, пункт)

7. Частина алгоритму, що багато разів повторюється (програми). (Цикл)

8. Людина – фанат комп’ютерних ігор. (Геймер)

9. Назвіть "антипод" для слова «клієнт». (Сервер)

10. Скільки байт в 40 бітах?(5)

11. Мінімальна одиниця вимірювання інформації. (Біт)

12. Від імені якого математика відбулося слово АЛГОРИТМ. (Аль Хорезмі)

13. (Питання-жарт) Який носій має форму піци? (Гнучкий, жорсткий, компакт-диски)

14. Як називається об’єкт, який заміняє оригінал? (Модель)

15. Гнучкий магнітний диск. (Дискета)

16. (Питання-жарт) Книгу по якій мові програмування хіміки називають книгою про іони міді? (Си++.)

17. Коли з'явився маніпулятор «миша», то для нього в російській мові якийсь час використовувалася назва імені персонажа відомої російської казки. Назвіть ім’я цього персонажа. (Колобок).

18. Апаратні і програмні засоби, що забезпечують об’єднання на комп’ютері тексту, графіки, анімації і звуку. (Мультимедіа)

19. Стан, при якому включений комп’ютер не реагує на дії користувача (Зависання)

20. Винахідник системи кодування інформації, що використовує два символи: крапку і тире. (Морзе).

Питання 2 команді:

1. Перерахування всіх папок (каталогів), в які вкладений файл. (Шлях)

2. Запис числа 8 в 8-ковій системі числення. (10)

3. Елемент друкуючої головки матричного принтера (Голка)

4. Текст, що містить зв'язки з текстом інших документів. (Гіпертекст)

5. Мінімальний елемент зображення на екрані монітора. (Піксель)

6. Головний комп’ютер багаторангової локальної мережі. (Сервер)

7. Користувач, з початковим рівнем знань. (Чайник, лузер)

8. Процедура «альтернатива», як її можна назвати інакше? (Розгалуження, вибір)

9. Назвіть "антипод" для слова «константа». (Змінна) 10. Скільки біт в 3 байтах?(24)

11. Мінімальний інформаційний об’єкт. (Файл)

12. Ім'я першої жінки - програміста. (Ада Лавлейс)

13. (Питання-жарт) Хто дзижчить в дисководі? (Овод - дисковод.)

14. Послідовність дій, направлена на досягнення конкретної мети. (Алгоритм)

15. Що спільного між папірусом, книгою і дискетою? (Зберігання інформації).

16. (Питання-жарт) Як звати диригента оркестру комп’ютерних пристроїв? (Операційна система.)

17. Обчислювальний пристрій у стародавніх греків і римлян, схожий на рахівницю. (Абак).

18. Спеціальні правила, що визначають принцип побудови слів і речень в мові програмування. (Синтаксис)

19. Як називаються програми, призначені для перегляду сторінок Інтернету? (Браузери)

20. Символ, який використовується в позначенні інтервалу комірок в електронних таблицях. ( : )

Оголошення підсумків жюрі

2 конкурс «І те, і інше – що це таке?»

Кожній команді по черзі необхідно визначити яким поняттям відповідають приведені коментарі. Наприклад, І килимова, і бігова, і на магнітному диску в комп’ютері (Доріжка).

1. І нота, і мова програмування (СІ)

2. І сімейний, і військовий, і файловий (Архів)

3. І категорія в спорті, і позиція в записі числа (Розряд)

4. І у трапеції, і у пам’ятника, і у системи числення (Основа)

5. І поштовий, і ніжній або верхній, і в елементу масиву (Індекс)

6. І місто в Англії, і розмовна назва жорсткого диска (Вінчестер)

7. І медична, і в комп’ютерній програмі (Процедура)

8. І штучне русло, наповнене водою, і лінія зв'язку (Канал)

9. І риболовна, і комп’ютерна (Сітка)

10. І рух ногою при ходьбі, і величина зміни параметра циклу (Крок)

Оголошення підсумків жюрі

3 конкурс «Комп'ютерне задзеркалля»

У словосполученнях, пов’язаних з комп’ютерами і інформатикою, слова замінені на протилежні за змістом, призначенням, розмірами і тому подібне Команді необхідно якнайшвидше визначити початкові словосполучення. Капітан команди піднімає руку, якщо команда готова дати відповідь. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Наприклад, Беззвучний мікрофон (звукова колонка)

1. Гнучка плата (Жорсткий диск)

2. Видима папка (Прихований файл)

3. Довготривалий склероз (Оперативна пам'ять)

4. Природна дурість (Штучний інтелект)

5. Колективні рахівниці (Персональний комп'ютер)

6. Листяний файл (Кореневий каталог)

7. Батьківський блок (Материнська плата)

8. Ковдра для кішки (Килимок для мишки)

9. Ручна вакцина (Комп'ютерний вірус)

10. Низька заборона (Високий дозвіл)

Оголошення підсумків жюрі

4 конкурс «Анаграми»

Перед вами анаграми, за 3 хвилини переставте в них букви так, щоб вийшли слова, пов'язані з інформатикою або комп’ютером. За кожне вгадане слово 1 бал.

1. Галортим (алгоритм)

2. Салькап (паскаль)

3. Красен (сканер)

4. Крядо (рядок)

5. Іноторм (монітор)

6. Тімка (мітка)

7. Біскей (бейсік)

8. Гекль (кегль)

9. Воскидод (дисковод)

10. Фігарка (графіка)

11. Голіка (логіка)

12. Корсет (сектор)

13. Фуралом (формула)

14. Увома (умова)

15. Урвиск (курсив)

16. Таксиед (дискета)

5 конкурс «П’ятнадцятка»

5121.jpg

Перед вами таблиця з буквами. Потрібно побачити, прочитати і записати якомога більше інформатичних термінів. Можна читати у різних напрямках по горизонталі і по вертикалі, але не по діагоналі. На виконання цього завдання відводиться декілька хвилин.

Поки команди готуються – гра з глядачами «Всі на пошук термінів».

Той, хто правильно відповів додає команді, за яку вболіває 1 бал.

У приведених реченнях, букви, які йдуть підряд, декількох слів утворюють терміни, пов'язані з інформатикою і комп'ютерами. Знайдіть їх.

Наприклад, Цей процес орнітологи називають міграцією. У даному реченні сховалося слово ПРОЦЕСОР.

1. Річка Синевір усіляко приваблює туристів. (вірус)

2. Його феска не раз падала з голови. (сканер)

3. На прохання мами шкатулка була подарована бабусі. (мишка)

4. Колись він працював в ідеологічному відділі. (відео)

5. Гурт ТІК дуже відомий, завдяки пісні про білі троянди. (пробіл)

6. Виявилось, що граф і Казанова - одне і теж особа. (графіка)

Оголошення підсумків жюрі

Підведення підсумків гри.

Отже, дорогі глядачі і гості, наша гра підійшла до кінця. Я дякую за цікаву гру нашим командам. Ми з нетерпінням чекаємо від жюрі підведення підсумків. Після оголошення результатів, команди нагороджуються грамотами і солодкими призами.

6661.jpg